a könyökfájdalom

A könyökfájdalom

A könyökfájdalom akár a leghétköznapibb tevékenységek után is kialakulhat. Pl. lakásfelújítás során ha sokat vés valaki, vagy festéket kapar le a felületekről több órán keresztül, fájdalmas könyök lehet az eredménye.

Az egyoldalú, hosszú ideig tartó, főként csavaró mozdulatokra egy kialakuló csonthártya gyulladás lehet a szervezetünk válasza.

Ha valaki sportolás, vagy munkavégzés közben végez gyakran ilyen csavaró, tekerő mozdulatot, pl. teniszezik, padalezeik, vagy egy szalag mellett állva ugyanazt a csavaró mozdulatot kell végeznie, huzamosabb ideig, esetleg állatorvos, nagy eséllyel alakul ki könyökfájdalom. A kínzó fájdalom minden mozdulat, főként csavaró mozdulat után jelentkezik, de akár az alkarban sajgó izom is jelentkezhet.

csavaró, tekerő mozdulat
kialakuló csonthártya gyulladás

Mi az oka, hogyan alakul ki?
A megerőltetés során az izmok berövidülnek, és legtöbbször a nyújtás is elmarad, vagyis a megrövidült, befeszült izmok huzamosabb ideig húzzák az izom eredésének helyét, izomcsomók alakulnak ki.
Ebből az állapotból fájdalmas csonthártyagyulladás alakul ki.

Hogyan kezelhető?

A leggyakoribb kezelés az elektroterápián belül az iontoforézis. A kezelés során elektromos áramot használunk. A készülék tappancsait – elektródáit - a megfelelő területre helyezzük és a terápiának megfelelő árammal krém állagú hatóanyagot juttatunk a szövetekbe. A molekulák az áram hatására felszaporodnak – penetrálódnak – és hosszú távon fejtik ki fájdalomcsillapító hatásukat. Ahogy a véráram hatására a hatóanyag elkezd szétterjedni a fájdalmas területen csökken a fájdalom, múlik a gyulladás.

Az iontoforézis kiegészíthető lökéshullám terápiával. Ennek az az előnye, hogy a lökéshullám kezelés során az alkar izmait, a bicepsz és tricepsz izmait lazítjuk, a már említett izomcsomót csökkentjük, a húzó hatást mérsékeljük. Ahogy csökken a feszülés, ahogy lazulnak az izmok, egyre kevésbé húzzák az eredés helyét, a csonthártya gyulladás oka megszűnik, és a fájdalmas gyulladás is múlik a kezelés hatására. A lökéshullám gép használata során picit a csonthártyát is „megütjük” a hanghullámmal, ezzel egy apró akut gyulladást hozunk létre, amely beindítja a gyógyulást, vagyis a krónikus gyulladás anyagait is kilöki, szanálja a szervezet.

A kétféle kezelés legtöbbször célravezető a könyökfájdalom esetén, hiszen a lökéshullám terápiával ellazítjuk a fájdalmat okozó izomgörcsöt, az elektroterápiával hatóanyagokat juttatunk be a gyulladás csökkentésére, mégis néha előfordul, hogy a csonthártyánál gyulladás marad vissza, még érzékeny a terület.
Ekkor a lágylézer kezelést is alkalmazzuk, hiszen a lágylézer legfontosabb hatása gyulladáscsökkentés. Elegendő néhány alkalommal megvilágítani lézerrel a fájdalmas területet és a kezelés komplexen segít búcsút inteni a fájdalmas könyöknek.

Rendelőnkben mindhárom készülék, mindhárom kezelés elérhető.
A terápiás terv mindig személyre szabott, könyökfájdalom esetén fizikoterápiás szaktanácsadónk meghallgatja az Ön panaszait, átnézi leleteit és összeállítja a kezelési tervét.

a lágylézer legfontosabb hatása gyulladáscsökkentés
csonthártyánál gyulladás marad vissza

Könyökfájdalom kezelése fizikoterápiával